Geld reserveren voor later is verstandig. Ga je sparen of beleggen? Het antwoord is afhankelijk van jouw situatie. Wij geven graag advies.
Voor veel mensen is Van der Nat al jaren het aanspreekpunt voor hun hypotheek. Vanaf 2017 zijn wij een samenwerking aangegaan met Pullen & Partners in Raamsdonksveer.
Veel mensen weten niet hoe hun pensioen is geregeld en hebben vragen. Onze pensioenadviseur helpt jou om je pensioen goed te regelen.
Een levensverzekering lijkt zo vanzelfsprekend, maar wij komen maar al te vaak situaties tegen waarin niets geregeld is.
Je leven zit vol met belangrijke geldzaken. Denk aan spaargeld, hoe je pensioen is geregeld, een levensverzekering of een hypotheek. Dat wil je goed geregeld hebben toch? Dat kan bij ons. Onze adviseurs zijn ervaren en betrokken. Zo regelen wij voor jou de beste financiële producten, zodat jij met een gevoel je leven kunt leven.
Het afsluiten van een financieel product is misschien niet jouw leukste bezigheid. Het laatste wat je dan wil is gedoe met allerlei zaken die je moet beantwoorden en aanleveren. Kom langs op het kantoor, dan bespreken we alles met een kop koffie erbij. Als je naar buiten loop is alles voor je geregeld. Service en gemak voor jou.
Wist je dat je extra pakketkorting krijgt als je meerdere verzekeringen afsluit bij ons? Hierdoor wordt je maandelijkse premie voor je pakket lager. Denk aan een combinatie van inboedel en opstal, of een aansprakelijkheidsverzekering en een rechtsbijstandverzekering. Ontdek wat er mogelijk is voor jou.
Zijn mijn zonnepanelen meeverzekerd?
+ -Zonnepanelen zijn niet altijd standaard meeverzekerd, check dit in je polis. Als het niet standaard is meeverzekerd kun je hiervoor een extra dekking voor afsluiten.
Hoe wordt de verzekerde som vastgesteld van mijn inboedel en opstalverzekering?
+ -De verzekerde som voor je verzekering wordt meestal bepaald aan de hand van de herbouwwaarde, wat de kosten zijn om je huis opnieuw te bouwen, vaak berekend met een tool. Voor je inboedelverzekering wordt de waarde van je bezittingen geschat, meestal via een inboedelwaardemeter die rekening houdt met de gemiddelde kosten van je spullen. Als je een uniek huis hebt, kan een taxatie nodig zijn om nauwkeuriger de herbouwwaarde vast te stellen.
Welke verzekeringen zijn verplicht in Nederland?
+ -Een zorgverzekering, WA verzekering voor motorvoertuigen en een opstalverzekering als je een koopwoning hebt.
Wat is mijn eigen risico? En wat houdt het in?
+ -Het eigen risico is het bedrag dat je zelf moet betalen als je zorgkosten maakt, voordat je zorgverzekering de rest vergoedt. In 2024 is dit €385 en dit geldt elk jaar opnieuw.
Hoe meld ik een schade?
+ -Een schade meldt je eenvoudig via het schadeformulier. Kom je er niet uit? Neem even contact op.
Hoe regel ik de pensioenen van mijn medewerkers?
+ -Dat kan goed en snel via NPC Pensioenservice, onze pensioentak. Kom langs om je wensen voor jou en je medewerkers te bespreken.
Is de pensioenpremie fiscaal aftrekbaar?
+ -Als je spaart voor je pensioen door bijvoorbeeld bank sparen of bij lijfrente, dan is een deel daarvan soms aftrekbaar. Wij kunnen dit voor je uitzoeken.
Hoe zorg ik ervoor dat nabestaanden financieel verder kunnen?
+ -Dat kan bijvoorbeeld met een overlijdensrisicoverzekering of een nabestaandenverzekering. Wij kunnen dit voor je regelen.
Hoe regel ik een aanvullend pensioen?
+ -Dat kan op verschillende manieren, zoals zelf een pensioen afsluiten, extra sparen of met een lijfrenteverzekering. Neem contact op met onze pensioenadviseur voor advies.
Hoe kies je een goede hypotheek?
+ -Je hebt verschillende hypotheken: annuïteit-, lineaire- en aflossingsvrije hypotheek. Om de beste keus te maken is een hypotheekadviesgesprek nodig.
Welke zorgkosten zijn aftrekbaar?
+ -Zorgkosten die je o.a. kunt aftrekken zijn reiskosten voor ziekenbezoek, kosten voor medicijnen, kosten voor hulpmiddelen zoals steunzolen. Vaak zijn er wel voorwaarden aan verbonden.
Wat is de uiterste datum voor de belastingaangifte?
+ -Verstuur de aangifte in ieder geval vóór 14 juli volgend op het belastingjaar. Bijvoorbeeld uw aangifte 2023 moet vóór 14 juli 2024 bij ons binnen zijn.
Welke verbeteringsslagen zijn er mogelijk voor mijn zakelijke administratie?
+ -Je kunt denken aan het inregelen het debiteuren en crediteuren beheer, zorgen voor meer inzicht en het ordenen van de administratie. Kom langs om de mogelijkheden te ontdekken.
Aangiftetijdvak voor de btw: per kwartaal, per maand of per jaar?
+ -De belastingdienst bepaald dit automatisch, maar je kunt een verzoek indienen voor een ander aangiftetijdvak. Elk maand een aangifte is mogelijk meer werk dan per kwartaal.
Ik exporteer producten naar het buitenland, hoe werkt dat met de BTW?
+ -Dat is afhankelijk of je exporteert naar een land binnen of buiten de EU en het type klant. Meestal reken je dan 0% BTW, maar neem contact voor advies in jouw situatie.
Hoe regel ik de pensioenen van mijn medewerkers?
+ -Dat kan goed en snel via NPC Pensioenservice, onze pensioentak. Kom langs om je wensen voor jou en je medewerkers te bespreken.
Is de pensioenpremie fiscaal aftrekbaar?
+ -Als je spaart voor je pensioen door bijvoorbeeld bank sparen of bij lijfrente, dan is een deel daarvan soms aftrekbaar. Wij kunnen dit voor je uitzoeken.
Hoe zorg ik ervoor dat nabestaanden financieel verder kunnen?
+ -Dat kan bijvoorbeeld met een overlijdensrisicoverzekering of een nabestaandenverzekering. Wij kunnen dit voor je regelen.
Hoe regel ik een aanvullend pensioen?
+ -Dat kan op verschillende manieren, zoals zelf een pensioen afsluiten, extra sparen of met een lijfrenteverzekering. Neem contact op met onze pensioenadviseur voor advies.
Hoe kies je een goede hypotheek?
+ -Je hebt verschillende hypotheken: annuïteit-, lineaire- en aflossingsvrije hypotheek. Om de beste keus te maken is een hypotheekadviesgesprek nodig.